Våran Tjeck o Slovakien resa sommaren tvåtusen.


Etapp 1. Orsa-Nynäshamn, där bordade vi m/s Rogalin, och det blev en gungig resa till Gdansk

Resan genom Polen var kall, som lägst 3,7o vid läggdags. Regnade gjorde det också en hel del. June ville absolut köpa en bil, men kunde inte bestämma sig för vilken hon ville ha.
Söta bilar

På em. den 28/6 hade vi kört över Tatrabergen och var i Slovakien. I Tatra Lomnika övernattade vi på Grand Hotel Prag. Rummet var stort o fint, på balkongen hade vi en otrolig utsikt. Under vår utsökta 3-rättersmiddag blev vi uppassade av 7 pers. så som "kungar" mådde vi.
Pampigt Kristallkronan

Dagen därpå fick vi "tapperhetsmedalj", då vi åkte linbana upp till Lomnický Stit 2633 m.ö.h.
På väg upp utsikt In i dimman På toppen

Den 30/6 anlände vi Hranitce. Genast möttes vi av gamla o nya vänner som bjöd på Öl, Slivo o Murunka. Och visst är Fyrtaktsträffen en höjdpunkt på sommaren.
Josef Monica o Sven Ölljug Mår bra

På en av träffdagarna kom medeltida riddare och visade prov på "styrka o mod". Och Boris Band stod för underhållningen
Boris band Riddare1 Riddare2

Några glada miner från Träffen
Börje, Kristina och Thomas Thomas, Lasse och Tim Stina

Nu följer några bilder från "Price-giving-paryt", de får tala för sig själva.
Bengt och Stina Magnus och Annis Börje och Kristina Tim.s Anaconda Intruder Muggstapel

Strippan är kvällens höjdpunkt tycker många.
Strippa Strippad

Här undrar någon varför ett B-H-band ska vara så himla krångligt att få upp.
himla krångligt det här

Och här får någon studera hela "härligheten" på nära håll.
Tappad haka

Stina o Bengt vinkas av.
Avfärd

Den 6/7 fortsatte vi vår resa, och nu hade vi följe av Börje o Kristina. Till Prag anlände vi på em. och tog in på Autocamp Troja, vilket vi varmt kan rekommendera.

7/7 En heldag i den vackra staden Prag
Astronomiska uret Restaurangbesök Utsikt Kristina fotograferar Börje

Nyförlovade!
Puss

9/7 Utflykt till Kutna Hora. Vi besökte "the monks´graveyard", där man i slutet av 1800-talet lät gräva upp 40.000 skelett och byggde en krypa under kyrkan. Där hålls nu en minnesgudstjänst varje år på Alla helgons dag.
Familievapnet June Robban Benhögar Takutsmyckning

10/7 Nu lämnar vi Prag för denna gång. På väg mot Polska gränsen åkte vi en liten rolig väg. Det var inte ens rakt mellan kurvorna. Alltså en perfekt mc-väg. E65- Harrachow - Legnica.

13/7 Avresa mot Nynäshamn. Fy, som det gungade hela vägen hem. Efter att ha varit smått sjösjuk hela vägen var June nöjd att få kliva iland.

Nu på höstkanten när man går igenom alla foton, längtar man redan tillbaka till sommaren. Man tänker på alla fina gamla städer vi sett, alla trevliga billiga hotell vi bott på. All god mat o öl. Och inte minst Fyrtaktsträffen , där man träffar alla goda vänner och har roligt några dagar. Ingen nämnd o ingen glömd.

June o Robban