Våran Tjeck o Slovakien resa sommaren tvåtusen.
Etapp 1. Orsa-Nynäshamn, där bordade vi m/s Rogalin, och det blev en gungig resa till Gdansk
Resan genom Polen var kall, som lägst 3,7o vid läggdags. Regnade gjorde det också en hel del. June ville absolut köpa en bil, men kunde inte bestämma sig för vilken hon ville ha.
På em. den 28/6 hade vi kört över Tatrabergen och var i Slovakien. I Tatra Lomnika övernattade vi på Grand Hotel Prag. Rummet var stort o fint, på balkongen hade vi en otrolig utsikt. Under vår utsökta 3-rättersmiddag blev vi uppassade av 7 pers. så som "kungar" mådde vi.
Dagen därpå fick vi "tapperhetsmedalj", då vi åkte linbana upp till Lomnický Stit 2633 m.ö.h.
Den 30/6 anlände vi Hranitce. Genast möttes vi av gamla o nya vänner som bjöd på Öl, Slivo o Murunka. Och visst är Fyrtaktsträffen en höjdpunkt på sommaren.
På en av träffdagarna kom medeltida riddare och visade prov på "styrka o mod". Och Boris Band stod för underhållningen
Några glada miner från Träffen
Nu följer några bilder från "Price-giving-paryt", de får tala för sig själva.
Strippan är kvällens höjdpunkt tycker många.
Här undrar någon varför ett B-H-band ska vara så himla krångligt att få upp.
Och här får någon studera hela "härligheten" på nära håll.
Stina o Bengt vinkas av.
Den 6/7 fortsatte vi vår resa, och nu hade vi följe av Börje o Kristina. Till Prag anlände vi på em. och tog in på Autocamp Troja, vilket vi varmt kan rekommendera.
7/7 En heldag i den vackra staden Prag
Nyförlovade!
9/7 Utflykt till Kutna Hora. Vi besökte "the monks´graveyard", där man i slutet av 1800-talet lät gräva upp 40.000 skelett och byggde en krypa under kyrkan. Där hålls nu en minnesgudstjänst varje år på Alla helgons dag.
10/7 Nu lämnar vi Prag för denna gång. På väg mot Polska gränsen åkte vi en liten rolig väg. Det var inte ens rakt mellan kurvorna. Alltså en perfekt mc-väg. E65- Harrachow - Legnica.
13/7 Avresa mot Nynäshamn. Fy, som det gungade hela vägen hem. Efter att ha varit smått sjösjuk hela vägen var June nöjd att få kliva iland.
Nu på höstkanten när man går igenom alla foton, längtar man redan tillbaka till sommaren. Man tänker på alla fina gamla städer vi sett, alla trevliga billiga hotell vi bott på. All god mat o öl. Och inte minst Fyrtaktsträffen , där man träffar alla goda vänner och har roligt några dagar. Ingen nämnd o ingen glömd.
June o Robban